Jsme 100% česká firma působící více jak 16 let na trhu, veškeré námi dodávané zboží je nové a nepoužité.

Výměna řemene klimatizace BMW motor n62

Použití přípravku BGS 9038 v praxi na motorech BMW

IMG_20210622_104851 IMG_20210622_105005

Nejdůležitější komponent pod kapotou vašeho vozu BMW, ale často nejméně udržovanou součástkou jsou hnací řemeny, které pohánějí mechanické příslušenství vašeho motoru. Mechanické příslušenství motoru zahrnuje vodní čerpadlo, alternátor, čerpadlo posilovače řízení a kompresor klimatizace.

BMW motor N62 s 8 válci (např. BMW e60 550i) má dva hnací řemeny, kdy oba jsou poháněny pomocí řemenice na klikové hřídeli, tzv. hlavní řemen příslušenství (také známý jako „hadovitý“ řemen) a řemen klimatizace. Hlavní řemen pohání vodní čerpadlo, alternátor a čerpadlo posilovače řízení. Řemen klimatizace, jak název napovídá, pohání kompresor klimatizace.

Dva hnací řemeny vašeho 8válcového motoru N62 jsou po celou dobu své životnosti vystaveny extrémním provozním podmínkám. Extrémní teplo motoru (až 120 stupňů), tření řemenice a prudké zrychlování / zpomalování motoru si vybírají svou daň na funkčnosti řemenů a způsobují tak jejich roztahování a praskání. Netěsnosti v olejovém hospodářství, příp. jiné kapaliny motoru mohou hnací řemeny poškodit, oslabit je a způsobit jejich prokluzování na řemenicích. Poškozený hnací řemen hlavního pásu příslušenství vypne vodní čerpadlo a systém posilovače řízení, čímž se vozidlo stane nepojízdné.

Výměna hnacího řemene u modelů BMW E63 nebo E65, E60 je pro zručného domácího mechanika relativně snadná oprava. Je však důležité si uvědomit, že u všech vozů řady 6 (a nejen u těchto) vyrobených v letech 2004–2010, používalo BMW k nasazení řemene, který pohaní kompresor klimatizace, „napínací“ přípravek který je na fotografii.

4001__22388.1568842970

 

Pro čtenáře, kteří používají tento článek jako námět k výměně řemene pro klimatizaci tu máme videonávod

Mnoho zručných domácích mechaniků s motorem N62 projevilo zájem o návrat k mechanickému napínacímu systému. Tento systém se používal u starších BMW e38 nebo e39. Výměna řemene na klimatizaci u motoru M62 nebo M60 (který se montoval do e38 740 nebo e39 540) byl prakticky úkon jen na několik minut, ne déle jak 5minut a stačilo k tomu jen základní nářadí z gola sady. Tento systém napínaní hnacího řemene je zde na obrázku

BMWm62_m60

 

Pro motory N62 je vždy nutné používat přípravek BGS 9038 který lze zakoupit u nás zde

 

Pokud by byl přípravek vyprodán kvůli velkému zájmu zákazníků napište nám zde a my Vám zjistíme termín naskladnění

 IMG_20210622_104827

IMG_20210622_104936 Zde je vidět hrubé kolečko pro lepší ovladatelnost

 

Závěrečné poznámky

Vždy zkontrolujte, zda jsou hnací řemeny seřazené na řemenicích ve správném pořadí. Řemen, který je částečně mimo řemenici, může prasknout a poškodit motor. Nastartujte vozidlo a nechejte jej krátce, cca 1minutu, běžet na volnoběh, pak krátce projeďte vůz a poté proveďte ještě jednu závěrečnou kontrolu vyměněných hnacích řemenů a šroubů na řemenicích a také napínáku řemenů.

 

Galerie